Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Google finder stadig på flere og flere udvidelser til AdWords, der gør dem mere synlige og mere indbydende at klikke på i søgeresultaterne. Således kan du nu oprette en hel lille prisliste i dine annoncer, der giver priseksempler på forskellige af jeres tjenester eller produkter, lige som du kan angive en separat landingsside for hvert produkt/tjeneste i listen.

Det er ingen hemmelighed, at Google AdWords er Googles helt store indtægtskilde. Derfor er de naturligvis interesserede i, at så mange som muligt klikker på deres annoncer i søgeresultaterne og på de tilknyttede udgivernetværk.

Mere opsigtsvækkende AdWords

Indtil Google ændrede antallet af viste Google AdWords-annoncer til hver søgning, gjorde Google meget ud af, at annoncerne faldt så meget ind i sidens design som muligt. Desværre betød det, at mange overså dem eller spottede det lille Annonce-mærke og sprang dem over, for at hellige sig de organiske søgeresultater.

Men siden Google skar ned på antallet af annoncer, har de gjort mere for at gøre annoncerne mere synlige og mere opmærksomhedsskabende, var dels få de fire annoncer der er, til at fylde mere og tilføje en række nye muligheder for at få vist yderligere informationer om det produkt eller den tjeneste, der reklameres for.

Prislister i dine AdWords-annoncer

Tilbage i juli indførte Google således mulighed for, at annoncørerne kunne oprette en lille prisliste med en 3-5 produkter eller tjenester med relevans for det søgeord, der blev annonceret på. Det gav pludselig annoncørerne mulighed for at få vist flere forskellige links i hver annonce.

Resultatet blev en Google AdWords-annonce med en prisliste i bunden af annoncen. Det gjorde Google AdWords-annoncerne større og dermed mere opmærksomhedskrævende – ja, nogen fristes til at sige mere irriterende, da man jo nu skal scrolle længere ned på siden, før de ”rigtige søgeresultater” begynder.

Prislisten bliver mere spændende

Prislisten blev rullet ud hen over sommeren og nu kommer der så en opdatering, der skal gøre den endnu mere spændende og tiltrækkende for brugeren.

I praksis er det nemlig en kosmetisk ændring af prislisten, så den i stedet for en liste blive til en slider i bunden af annoncen, som brugen så kan scrolle frem og tilbage i. Det gør annoncen endnu mere iøjnefaldende og ved at aktivere brugeren, for at han eller hun kan se hele annoncen, håber Google så på, at de får flere brugere til at klikke på annoncen.

Flere veje til din butik

Endnu er det nye prisliste-design ikke rullet ud på dansk, men det forventes at ske inden årets udgang. Dermed kan I gøre jeres AdWords-annoncer endnu mere spændende og får mulighed for at få ledt jeres besøgende mere målrettet ind på jeres hjemmeside.

I kan selvfølgelig også vælge den samme landing-page til alle priser i listen, men det bedste resultat får I, hvis I målretter hver enkelt landing-page til det pågældende produkt eller den pågældende tjeneste.

Skal du have hjælp med AdWords

Uanset om du vil have hjælp til at udnytte de nye muligheder eller bare gerne vil have hjælp til at komme i gang med AdWords, så står vi klar til at hjælpe. Så kontakt os i dag pr. telefon, mail eller via vores kontaktformular. Så giver vi dig en BYROCO-oplevelse med Google AdWords og de nye muligheder for at få mere målrettet trafik fra dine AdWords-annoncer.