Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Det content marketing indhold der giver bedst værdi for din forretning, er det indhold der giver bedst værdi for dine besøgende. Det er indhold, der giver jeres besøgende en fordel i hverdagen og som samtidig giver dem lidt af jer selv, jeres meninger og de værdier, som I har bygget jeres forretning på.

Content marketing handler ikke bare om at producere indhold, der ranker godt for hvert eneste søgeord, I gerne vil findes på. Det handler om at producere indhold, der giver de besøgende værdi i form af løsningen på deres dagligdags problemer, lærer dem noget nyt og inspirerer dem på en eller anden måde – f.eks. til at gøre tingene på en ny og nemmere måde. Kort sagt brugbart indhold for jeres besøgende.

Fokusér på læserens behov – ikke jeres

Den første og vigtigste regel, når du producerer indhold, er, at det indhold du producerer, skal ramme læsernes behov spot on. Folk har ikke tid til svinkeærinder eller tom snak og gider ikke høre på selvfed snak om, hvor fantastiske I er eller hvor skarpe jeres priser er. Det er der ingen, der får løst deres problemer af – og da der er masser af andre sider på nettet at vælge imellem, er de hurtige til at rykke tilbage til søgeresultaterne og finde et nyt bud!

Så sæt læserne i centrum, forstå deres behov – og dæk dem. Så føler jeres besøgende, at I giver dem værdi for pengene – læs: deres tid – og det får jer til at skille jer ud fra mængden af crap på nettet!

Uddan læserne til at blive kunder hos jer

Det indhold, der giver størst værdi, er det indhold, der besvarer presserende spørgsmål, lærer folk noget nyt og giver dem en fordel i hverdagen. Det kan være tips og tricks til at løse hverdagens udfordringer inden for deres fag, deres hobby eller deres liv, inspiration til at løse gammelkendte udfordringer på en ny måde eller en introduktion til nye teknologier.

Vær ikke bange for at øse af jeres viden og tro ikke, at der er noget emne, der er så grundlæggende, at folk allerede ved det. Der er hele tiden nye, der kommer til inden for jeres fagområde og tager I godt imod dem, glemmer de ikke hvem der gav dem en forklaring, de kunne forstå. I uddanner kort sagt jeres læsere til at blive kunder hos jer!

content marketing

Sørg for en fængende overskrift

Effektivt indhold har en stærk, letforståelig og fængende overskrift, der på en rammende måde fortæller, hvad det pågældende indhold omhandler og hvorfor det er vigtigt, at de besøgende ofrer tid på at læse det.

En stræk overskrift gør det samtidig nemmere for jeres besøgende at dele jeres indhold. For så slipper de for at skulle forklare, hvorfor de har delt det. Overskriften siger det hele!

Vis hvem I er

Skaber I en indholdsdrevet hjemmeside, der samtidig giver læserne indsigt i jeres holdninger, værdier og meninger, samtidig med at det uddanner og underholder læseren, giver I jeres besøgende et bedre indtryk af, hvordan det er at handle med jer og hvad det er de får med udover jeres produkt eller ydelse.

Samtidig skaber I indhold, der skiller jer mere ud fra mængden, end alle de hjemmesider på nettet, der stadig bruger nålestribet, formelt formuleret tekst, der er skrevet i tredje person. Det er som at læse noget, der holder både jer og firmaet bag ud i armslængde fra hinanden. Det er gråt og anonymt, fyldt med marketingfloskler – og ikke noget, der bliver husket særlig længe efter det er læst.

Sørg for menneskevenlig søgeoptimering

Det bedste indhold er skrevet til mennesker og sætter søgemaskinerne i anden række. Det vil sige, at indholdet er søgeoptimeret på en måde, så selve søgeoptimeringen ikke springer læserne i øjnene. For tekst er som et par briller – det er først, hvis de er fedtede, at du lægger mærke til, at du har dem på – og søgemaskineoptimerer du som man gjorde i 2010, kan det ikke undgå at blive bemærket.

Velskrevet og nyttigt indhold er det, der bringer jer til tops i søgemaskinerne. For i dag har søgemaskinerne en væsentligt mere helhedsorienteret tilgang til indhold og lægger mere vægt på den semantiske sammenhæng, end om dit søgeord udgør en vis procentdel af ordantallet i teksten.

Lad os udvikle jeres content marketing indhold

Vil du være sikker på, at jeres content marketing indhold giver mest værdi for jeres besøgende, er det en god ide at hyre et eksternt bureau til at stå for udviklingen af indholdet. For et bureau ser jeres firma udefra og kan derfor stille alle de samme spørgsmål, som jeres besøgende nødvendigvis må have – og da I jo er eksperter i netop det, I foretager jer, kan det godt være svært at huske, hvad I synes, der var svært, dengang I var nye inden for jeres fagområde.

Hos Byro.co har vi udviklet både strategi og alt lige fra enkeltstående artikler til hele kampagner med en komplet pakke af indhold lige fra tekster over infografikker og e-bøger og til explainers og andre videoformater.

kontakt os i dag og få en byroco-oplevelse med content marketing!