Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Der sker rigtig meget på Facebook og det kan være svært at bevare overblikket – både over de poster, du bliver inspireret af, de emner, sider og konkurrenter du følger, ligesom det skal være svært at sikre sig, at jeres firmas Facebook-side bliver fundet af de rigtige mennesker. Men graver du lidt i Facebook, har den en række funktioner, der kan hjælpe dig til både at bevare overblikket og sikre dig, at du aldrig går glip af en mulighed for at promovere jeres side eller jeres firma.

Facebook er en myretue og bliver nemt til noget af en tidsrøver, hvis du ikke organiserer dig. Det gælder både din private brug og i særdeleshed også, når du arbejder professionelt med Facebook for at promovere jeres firma og dets produkter og ydelser. For på trods af alle de forbehold, du kan have mod Facebook, så er det et effektivt og billigt markedsføringsredskab – især til B2C-markedet.

Skal du sikre dig mod at spilde alt for meget tid på Facebook og sikre dig, ikke at overse vigtige poster, hvor det kunne være oplagt at profilere jer med en kommentar, eller vil du sikre dig, at det er nemt for jeres målgruppe at finde jer, så har Facebook en masse smarte værktøjer indbygget. De er bare rigtig godt gemt af vejen.

Gem interessante poster til senere genbrug

Du har sikkert tit stødt på en post, som du synes var rigtig spændende eller som var bygget op på en smart måde, som du måske kunne genbruge på et eller andet tidspunkt. Men den dag det tidspunkt oprinder, kan du måske nok godt huske, at der var noget med en post og måske også hvem, der havde postet den. Men finde den? Det kan du bare ikke!

Men det er der råd for. For på Facebook kan du nemlig gemme enhver post bare ved at klikke på liste-knappen øverst til højre i posten og vælge Gem opslag. Så gemmes opslaget på en særlig side, som du kan finde et Gemt-link til under Favoritter på din startside på Facebook.

Du kan også bare åbne https://www.facebook.com/saved og se de poster, du har gemt. Så bliver det meget lettere at genfinde interessante poster igen, når du har brug for dem

Organisér poster i lister efter forretningsrelevans

Du følger sikkert en eller flere sider eller personer på Facebook, fordi de har relevans for jeres forretningsområde eller fordi, de pågældende sider giver dig mulighed for at udgive poster eller komme med kommentarer, der kan promovere jeres firma eller dets produkter for en relevant målgruppe.

Men i stedet for at overvåge hver enkelt side eller profil manuelt, kan du oprette lister, der f.eks. samler alle poster fra personer eller sider, der opererer inden for et af de emneområder, der er relevante for jeres forretning. Så får du samlet alle poster om det emne på et sted.

Opret en liste for hvert af de emneområder, der har relevans for jeres forretning. Du kan også oprette en liste, der samler alle poster fra jeres konkurrenter. Så er det nemt at få overblik over, hvad der er sket på området, ligesom du hurtigt kan kommentere på de poster, der giver dig mulighed for at skabe en eller anden form for opmærksomhed for jeres firma.

Gå ind på din Facebook-startside og rul ned til Interesser i venstre side. Klik på Interesser-overskriften og derefter på Opret liste-knappen øverst til højre på Interesser-siden.

Søg derefter på de personer og sider, du vil samle opslag for i listen og klik på Næste-knappen og navngive den. Du kan vælge, at listen skal være offentlig, at kun dine Facebook-venner eller kun du selv kan se den. Det sidste er nok den mest almindelige indstilling, med mindre du vil dele listen, fordi den kan have værdi for andre.

Klik på Færdig-knappen. Nu vises listen som en valgmulighed under Interesser på din Facebook-startside.

byro-content-marketing-3

Find ud af mere om dem, der interesserer sig for jeres Facebook-side

Vil du se nærmere på, hvem der interesserer sig for jeres Facebook-side, ved du sikkert godt, at du kan få en masse spændende demografiske oplysninger om de personer, der synes godt om jeres Facebook-side ved at klikke på Indblik-fanen øverst på siden.

Men kunne du tænke dig at finde ud af, hvem der helt nøjagtigt følger jeres side, kan du klikke på Indstillinger-fanen øverst til højre på jeres Facebook-side og derefter klikke på Personer og andre sider i menuen til venstre.

Nu får du en komplet liste over alle de personer og sider, der synes godt om jeres side og kan yderligere filtrere dem i personer eller sider. Tjek listen igennem og se, om der er nogle spændende eller kendte personer inden for jeres branche, der følger med – og kontant dem eventuelt, hvis du er på jagt efter en anbefaling eller har fået en anden ide til, hvordan den pågældende kan bruges i jeres markedsføring.

Tjek også hvilke sider der følger jeres Facebook-side og overvej, om du kan bruge disse sider i markedsføringssammenhænge.

Vær sikker på at blive fundet af dem, der er interesseret i jeres produkter

Selv om det altid er muligt for alle at søge efter jeres Facebook-side, ved at søge på dens navn, så er det ikke ensbetydende med, at folk finder jer – især hvis de ikke kender jeres firma.

Vil du sikre dig, at jeres Facebook-side bliver fundet af de rigtige mennesker på Facebook, er det en god ide at specificere, hvilken målgruppe der er interessant for jer at blive foreslået til, når Facebook foreslår nye sider eller grupper til deres brugere.

Kun ved at have defineret en foretrukken målgruppe er du sikker på, at Facebook tager jeres side med i forslagene. For selv om Facebook selv kan trække en masse informationer og derudfra regne ud, hvem der er relevante for jer, at blive foreslået til, så er der ingen garanti for, at Facebook kan gætte den rigtige målgruppe af sig selv.

Du kan angive den foretrukne målgruppe ved at klikke på Indstillinger-fanen på jeres Facebook-side og derefter klikke på Foretrukken målgruppe for side i menuen til venstre. Selve definitionen af målgruppen foregår ved at klikke sig frem i over- og undergrupper – ganske som når du definerer en målgruppe for en annonce.

Få hjælp til din markedsføring på de sociale medier

Synes du ikke, at du får nok ud af din indsats på de sociale medier, eller vil du udnytte nogle af de mere avancerede muligheder, som Facebook, LinkedIn og de øvrige sociale medier giver for at markedsføre jeres firma, så kontakt os allerede i dag! Så kan vi tage en uforpligtende snak med jer om, hvordan I får en byroco-oplevelse med de sociale medier.