Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Med de nye Googles Ads, Google Marketing Platform og Google Ads Manager forenkler og målretter Google deres annoncerings- og marketingtilbud til kunderne. Det giver bedre overblik og tager kompleksisten ud af at annoncere hos Google, hos Googles mediepartnere, apps og alle de steder, du ellers kunne annoncere via det gamle Google AdWords.

Google AdWords nåede knapt at blive myndig, før Google besluttede at lægge AdWords i graven. For fra at være et enkelt og let produkt, der gjorde det nemt for alt lige fra privatpersoner til globale kæmpekoncerner at annoncere i søgeresultaterne for deres produkter og tjenester, havde Google AdWords udviklet sig til et komplekst monster, som selv de garvede eksperter ikke havde overblik over.

Derfor har Google nu valgt at målrette deres annonceringsplatform mere mod de forskellige segmenter, der anvender dem, samt relancere Google AdSense på en ny og meget mere slagkraftig platform.

Det er blevet til tre nye platforme, der kommer til at gå under navnene:

  • Google Ads – i princippet det gamle Google AdWords
  • Google Marketing Platform – Google Analytics og AdWords for store virksomheder og bureauer
  • Google Ad Manager – en smartere annonceløsning for online medier og app-udgivere

Google Ads

Google Ads giver mulighed for at annoncere på nøjagtigt de samme steder som med Google AdWords. Altså i søgeresultaterne, på YouTube, i Google Maps, på Googles annoncenetværk og partnersites, samt i apps og andre programmer, der understøtter dynamiske annoncer.

Google Ads er dog især målrettet mindre og mellemstore virksomheder, der ikke har egen marketingafdeling eller fungerer som online marketingbureau for andre firmaer. Derfor har Google også introduceret en ny kampagnetype, der gør det nemmere for netop mindre virksomheder at komme i gang med online annoncering.

Den nye annoncetype anvender maskinlæringsteknologi til at hjælpe nye annoncører i gang og komme med råd, vejledning og forslag til, hvordan de bedst muligt udnytter de muligheder, som Google Ads tilbyder. Det kan du læse mere om her hos Google.

Google Marketing Platform

Til større virksomheder og online marketingbureauer har Google lanceret Google Marketing Platform. Den integrerer Google Analytics og Googles DoubleClicks annonceprodukter i en fælles platform. Den gør det nemmere at planlægge, følge op på og måle effekten af de forskellige online marketingkampagner, der afvikles i øjeblikket.

Samtidig integreres en lang række andre annoncetjenester, der tidligere lå under DoubleClicks vinger. Det gør det muligt at skabe end-to-end kampagner på et og samme sted, samt måle effekten af dem. Læs mere om Google Marketing Platform her.

Google Ad Manager

Google Ad Manager er den nye Google AdSense-platform, der også integrer DoubleClick for Publishers og DoubleClick Ad Exchange i en og samme platform.

Det giver mediepartnere, app-udviklere og andre former for online medier en samlet platform, hvor de kan udvælge annoncekampagner, annoncetyper og hvad de vil tillade for annoncer på deres respektive platforme.

Det gør det muligt at bygge en meget mere professionel og integreret annonceløsning for de enkelte medier, samt få et samlet overblik over deres indtjening på et sted.

De nye muligheder præsenteres på et særligt Google Webinar d. 10. juli, som du kan registrere dig til her.

Vi byder velkommen til de nye muligheder

Husk BYRO er vi meget begejstrede for de nye muligheder, som Google har givet os for at køre online marketing-kampagner bedre og mere effektivt for vores kunder. Vi har allerede smugkigget på de nye værktøjer, og brænder for at fortælle jer mere om, hvad det betyder for jeres annoncering og markedsføring på nettet i fremtiden.

Vil du vide mere om de nye Google Ads, Google Marketing Platform eller Google Ad Manager? Så tag en snak med os allerede i dag!