Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Det største problem med internettet er, at der er så meget information og så mange, der fortæller det samme på forskellige måder. Skal du bryde gennem lydmuren, er du nødt til at sikre dig mere opmærksomhed – og det kan du købe dig til med retargeting på både Google AdWords og Facebook Ads og skabe med en intelligent serie nyhedsbreve.

Skal du fastholde folks opmærksomhed og have den største chance for at konvertere besøgende til kunder, skal alle dine online markedsføringsaktiviteter går efter, at give den enkelte besøgende gentagende gode oplevelser med dit indhold på siden. På den måde beslutter de sig til sidst for, at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det giver dig adgang direkte til folks indbakke og giver dig mulighed for, at målrette dine budskaber og tilbud meget nøjagtigt til den enkelte modtager.

Men det kræver en fokuseret indsats at komme så langt – og det er ikke kun fra din side, indsatsen kræves. Nej, den besøgende skal på en eller anden måde holde opmærksomheden på dit brand, din hjemmeside, dine budskaber eller det, du sælger.

Det kan retargeting-annoncer i henholdsvis søgeresultaterne og på de sociale medier hjælpe med. De giver dig nemlig mulighed for målrettet at vise budskaber til de personer, der allerede har besøgt jeres hjemmeside – og så at sige holde dem inde i det loop, der gerne skal ende med, at de enten tegner abonnement på jeres nyhedsbrev eller køber noget af jer.

Facebook bliver en mere og mere interessant annonceplatform

Der er ingen tvivl om, at Facebook-annoncering får større og større kraft, når du skal markedsføre din hjemmeside og dine produkter og tjenesteydelser over for folk. Det kan gøres meget målrettet og indsnævret præcist til den rigtige målgruppe, som rent faktisk også er interesserede i at høre dit budskab eller købe dine produkter.

Traditionelt siger man, at Facebook er stærkest til B2C-annnoncering. Men erfaringerne fra vores kunder viser, at det virker lige så godt på B2B-markedet, fordi vi jo stadig har vores arbejde i tankerne, selv om vi er gået på Facebook.

google adwords

Sådan fastholder I folks opmærksomhed med retargeting på Facebook

Facebook-pixlen giver mulighed for at få vist de såkaldte retargeting-annoncer til de enkelte Facebook-brugere, som allerede har besøgt jeres hjemmeside. Det kan bruges til at fastholde opmærksomheden hos den enkelte besøgende på mange flere måder end Google AdWords retargeting-annoncer.

F.eks. kan I på Facebook vise sponserede poster med den næste artikel eller den næste video, som det vil være logisk at se, for folk der har besøgt en bestemt side på jeres hjemmeside.

Sælger I en online tjeneste, kan I også give 14 dages gratis adgang til at bruge tjenesten, til de folk der allerede har besøgt hjemmesiden. I kan også lokke dem med et godt tilbud på det produkt, de lige var inde på i jeres webshop eller høste deres navn, adresse og e-mail ved at tilbyde dem, at sende en gratis vareprøve eller noget andet til dem.

For på Facebook kan du knytte en formular til din annonce, som Facebook-brugeren så kan udfylde direkte på Facebook. Han eller hun skal hverken klikke sig væk fra Facebook eller nudges hen til det sted på jeres landingsside, hvor jeres formular er placeret.

Facebook-annoncer kan også bruges til at høste tilmeldinger til jeres nyhedsbrev, fra de Facebook-brugere, der lige har været forbi jeres hjemmeside eller webshop – og det er meget effektivt, fordi folk ikke skal gøre andet end at udfylde formularen. Men som altid gælder det, at du skal bede om så få oplysninger som muligt i formularen. Så er der størst chance for, at de udfylder den.

Kombinér med Google AdWords retargeting

Disse snedige muligheder tilbyder Google AdWords ikke. Men vil du sørge for at helgardere dig i din jagt på at fastholde de besøgendes opmærksomhed, er det en god ide også at bruge Adwords-annoncer som en del af din retargeting.

Her er det især display netværksannoncer, der er interessante. For på den måde kan du følge de besøgende rundt på nettet med målrettede annoncer for det næste stykke indhold, de skal læse på jeres side eller lokke med forskellige tilbud, FORDI de allerede har besøgt jer.

Hav en intelligent serie mails parat

Når så først folk har tilmeldt sig jeres nyhedsbrev, så sørg for at have en intelligent og målrettet serie nyhedsbrev klar, der kan skubbe dem videre i retning mod at blive kunder hos jer. For nyhedsbrevet handler ikke bare om at sende gode tilbud efter folk. Det kan bruges målrettet til at uddanne dem til at blive kunder.

Læg forsigtigt ud med nogle indledende mails, der ikke sælger noget. I stedet sørger de for, at folk får kigget i den gratis e-bog eller hørt det spændende webinar, som I brugte som gave til dem, der tilmeldte sig jeres nyhedsbrev. Gem de mere sælgende mails til senere – ellers bliver folk hurtigt skræmt væk igen.

Skal vi stramme nettet om dine besøgende

Skal du fastholde dine besøgendes opmærksomhed på jeres hjemmeside, jeres budskaber eller jeres produkter, kommer I ikke uden om retargeting. Med det rigtige miks af annoncer på henholdsvis de sociale netværk og i Googles annoncenetværk, kan I langsomt men sikkert så at sige stramme nettet om jeres besøgende.

Tilsætter I dertil en intelligent serie af nyhedsmails, der ligger klar til den dag, I har fået overbevist folk om, at I er interessante for dem at følge, kan I effektivt forlænge opmærksomheden fra deres måske tilfældige besøg på jeres hjemmeside. For opmærksomhed er vigtig, hvis du skal have den største chance for at føre de besøgende hele vejen frem til kassen i din forretning.

Det kan vi hjælpe med hos BYROCO. Kontakt os i dag og hør nærmere om, hvordan du kan få en BYROCO-oplevelse med retargeting og intelligent brug af e-mail marketing.