Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Alt for få mindre firmaer udnytter deres hjemmeside til det indledende salg. Samtidig anvender de sjældent de intelligente annonceringsmuligheder, som f.eks. Google AdWords og Facebook-annoncer giver for at skubbe kunden videre på sin kunderejse.

Det er synd. For begge dele vil frigøre ressourcer enten i salg eller hos den ejerleder, som tit sidder med salgsarbejdet selv i den helt lille virksomhed.

Rigtigt planlagt kan en række gode og velskrevne indholdssider, samt nogle nøje tilrettelagte retargeting-kampagner med AdWords og Facebook-annoncer erstatte både tidskrævende indledende og meget af det opfølgende salgsarbejde, der primært går ud på at huske kunderne på, at I har talt sammen.

Merværdi er den direkte vej til kunderne

Content marketing som erstatningen for kold canvas

Ved at få udviklet en række artikler, landingssider eller andet indhold til jeres egen hjemmeside eller til brug hos andre relevante netmedier, kan I få lagt noget indhold på nettet, der målrettet går efter at trigge relevante personer inden for de målgrupper, som I er interesserede i.

Hver enkelt artikel kan målrettes meget nøje til forskellige nuancer af den samme problemstilling. På den måde kan I skabe indhold der rammer de enkelte målgrupper i jeres kundesegment helt snævert. Derved virker indholdet mere relevant, end mere generelle artikler.

Det kræver dog, at I har et indgående kendskab til en række forskellige kundeemner inden for hver enkelt målgruppe og har nogle praktiske erfaringer med, hvilke forskelle fra delsegment til delsegment i de enkelte målgrupper, der har indflydelse på både formuleringen af problemstillingen og den løsning, I giver i de enkelte artikler.

Hver enkelt artikel kommer så til at fremstå som om, I har indgående kendskab til den helt rigtige problemstilling og kan komme med en relevant løsning på problemet, der passer lige præcis til den pågældende virksomhed eller person.

Derved kommer artiklerne til at virke som en form for kold canvas, der trigger lige præcis de virksomheder, hvor den pågældende problematik/løsning passer. Derved kan den enkelte artikel generere nye, relevante leads, som I så kan begynde at bearbejde mere målrettet med jeres ”normale” salgsapparat.

Det kan give jer kontakt til nogle kundeemner, som I måske ellers aldrig ville have fundet.

sociale medier

Fasthold synligheden lige efter snakken med retargeting

I kan også bruge retargeting annoncer på både Google AdWords og Facebook-annoncer til på magisk vis at dukke op alle vegne, så snart I har talt med det enkelte kundeemne. Det kræver blot, at du i løbet af samtalen, kan få vedkommende til at gå ind på en specifik side på jeres hjemmeside, som så starter den enkelte retargeting kampagne.

Derefter vil retargeting-funktionen på de respektive annoncenetværk tage over. Og pludselig dukker der annoncer op for jer alle vegne, hvor den pågældende kommer frem på nettet – måske lige præcis på det produkt eller den tjenesteydelse, som I talte om.

På samme måde kan hver enkelt ”canvas-artikel”, som folk lander på, trigge lignende retargeting-kampagner, som promoverer den næste artikel, der skubber læseren videre på deres kunderejse i jeres salgstragt.

Derved kan I fastholde synligheden over for det enkelte kundeemne i meget længere tid og måske af den vej bringe vedkommende videre på sin kunderejse, ved at få vedkommende til at læse mere om jer eller de produkter og tjenesteydelser, som I tilbyder.

Udnytter I mulighederne rigtigt på Facebook, kan I anvende Lead-annoncer til at få vedkommende til at tilmelde sig jeres mailingliste, helt uden at vedkommende behøver at gå ind på jeres hjemmeside. Det kan for alvor effektivisere indsalgsarbejdet.

Vil I også være bedre til online marketing

Kunne du også tænke dig, at I blev bedre til at udnytte jeres markedsføringsmuligheder bedre på nettet? Så kontakt os allerede i dag og lad os tage en snak om, hvordan vi kan give dig en BYROCO-oplevelse med content marketing og retargeting-annoncer.