Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Online markedsføring med effekt!

Online markedsføring handler om mere end Google Adwords, Facebook- og bannerreklamer. Effektiv online markedsføring gør jeres firma til den troværdige samarbejdspartner, kunden kan stole på, og hvor de altid er sikret en god service og et godt produkt.

Online markedsføring er en langt mere kompleks størrelse end de fleste tænker over. Der var en gang, hvor det bare handlede om bannerreklamer. Så kom Google Adwords og gjorde reklamer for de rigtige søgeord til et must for virksomheder. Den næste bølge handlede om tilstedeværelse på Facebook og brugen af målrettede Facebook-reklamer til at ramme din målgruppe.

Læg en digital strategi for jeres online markedsføring

I dag handler online markedsføring ikke bare om at vælge annoncemedier på internettet. Det handler i høj grad mere om at finde det rigtige mix af markedsføringskanaler, så I rammer de mest interessante kunder og kundeemner, der hvor de er.

Det kræver stadig annoncering og markedsføring både online og på print til at drive besøgende i jeres regning. Men når de ankommer til jeres hjemmeside, skal de møde andet og mere end en digital kopi af et trykt katalog.

I stedet skal den positionere jer som en troværdig samarbejdspartner ved at bevise jeres værdi online for potentielle og eksisterende kunder – også selv om de tjenester og produkter I sælger, ikke er digitale!

Derfor er det vigtigt, at I har lagt en velgennemtænkt digital strategi for jeres online markedsføring, der kommer gennem alle trin i den digitale værdikæde og sikrer, at I får flest mulige leads og kunder ud af jeres indsats.

Først skal kunderne drives i jeres retning

I kan stadig have god effekt af at anvende en Facebook-side, Google Adwords eller de traditionelle banner- og Facebook-reklamer til at drive kunderne i jeres retning, men kun hvis det giver mening.

Der er nemlig masser af alternativer til de traditionelle kanaler, som det oftest giver meget bedre respons:

  • I stedet for Adwords kan I vælge at gå efter gode organiske topplaceringer i søgeresultaterne. Det giver væsentlig større autoritet overfor potentielle kunder, at I ikke har betalt for en topplacering i søgeresultaterne og signalerer, at I har den rigtige viden om emnet. Men det kræver, at I holder jer løbende orienteret om de seneste udviklinger inden for søgemaskineoptimering af de tekster, I bruger på hjemmesiden og at I ved, hvilke ord og fraser jeres kunder søger på.
  • I stedet for de traditionelle bannerreklamer, kan I benytte affiliate marketing. Her giver i procenter eller en dusør for leads og ordrer, der er genereret gennem omtale af jer og jeres tjenester og produkter på blogs og andre hjemmesider. Redaktionel omtale er altid mere troværdig og mere synlig end bannerannoncer. Men det kræver, at I vælger det rigtige affiliate netværk og ved, hvordan I får de rigtige bloggere og branchehjemmesider til at omtale jer.
  • Som supplement til bannerreklamer, kan I tilvælge brugen af remarketing på jeres bannerannoncer. Har en besøgende på en hjemmeside først klikket på jeres annonce på et websted, vises annoncen igen på andre websteder, som vedkommende besøger. På den måde bliver den besøgende mindet om jeres tjenester og produkter flere gange. Det øger chancen for et salg. Men det kræver, at I ved hvilke annoncenetværk, der anvender remarketing og ved, hvilke hjemmesider, der er medlemmer af de enkelte annoncenetværk.

Så skal de opleve jeres værdi online

Når først kunderne er landet på jeres hjemmeside, kan I forsætte jeres online markedsføring af firmaets produkter og tjenester gennem:

  • En målrettet serie nyhedsbreve. Email er stadig den mest effektfulde salgskanal – især for tjenester og konsulentydelser. Nyhedsbreve kan også være effektive til at sælge dyrere produkter, der kræver et længere indsalg. Men husk at tilbyde noget af værdi for folks mailadresse, for i dag ved folk godt hvad de går ind til, når de tegner abonnement på et nyhedsbrev.
  • At fremstå som den venlige ekspert. Artikler, videoer, gør-det-selv vejledninger og praktiske anvisninger, der løser den besøgendes spørgsmål og problemer inden for jeres fagområde, beviser at I har den rette ekspertise. I skal ikke være bange for at give jeres viden væk, for det kræver stadigvæk al den erfaring I har fra lignede opgaver, at kunne levere den optimale løsning til kunderne. Men løs gerne de lavthængende frugter online og brug eventuelt artikler og guider på hjemmeside til at uddanne de besøgende til at blive bedre kunder.
  • Brugen af online værktøjer. Udvikler I de rigtige online værktøjer, der dækker et akut behov i jeres målgruppe, får I potentielle og eksisterende kunder til at vende tilbage til jeres hjemmeside igen og igen. Men husk at brug den viden, I får opsamlet gennem de besøgendes brug af jeres online værktøj til at målrette salgsindsatsen over for dem og brug samtidig siden til at promovere jeres nyheder og produkter.

Effektiv online markedsføring kræver omtanke og strategisk planlægning

Som du kan se er mulighederne mange – og kun fantasien sætter grænsen. Men husk, at ikke alle ideer er lige velegnede til jeres målgruppe. Samtidig er det også vigtigt at have en velgennemtænkt strategi for, hvordan jeres online markedsføring skal være opbygget og hvilke værktøjer og medier, der skal bruges hvornår.

Hos Byro & Co kan vi hjælpe jer hele vejen fra ide til færdig løsning – eller træde til med den rigtige viden, der hvor der er brug for det hos jer.

Udfyld kontaktformularen herunder eller ring og få en BYROCO-oplevelse med jeres næste online marketingkampagne.