Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Har du en butik eller en café, giver Pokémon GO dig nogle helt nye muligheder for at tiltrække nye kunder. Læs med her og få en flok fede ideer til, hvordan du kan udnytte den seneste spilledille til at få flere kunder i din forretning.

Hvem drømmer ikke om at kunne tiltrække nye kunder langvejs fra og få større synlighed i lokalområdet. Med den seneste spilledille Pokémon GO! bliver det muligt med et fingerknips og lidt held. For meget afhænger af, hvordan din butik eller café er placeret i forhold til den virtuelle Pokémon-verden, folk går rundt i med deres mobiltelefon.

Har du et Pokéstop eller et Gym i nærheden?

Måske har du allerede bemærket, at der er flere og flere, der går rundt med næsen i mobilen ude på gaden foran din forretning. Er det tilfældet, er der højst sandsynligvis en eller anden Pokémon-relateret lokation i nærheden. Det være sig et Pokéstop eller et Gym.

Vil du vide helt nøjagtigt hvad og hvor den pågældende Pokémon-lokation er placeret, er der ikke andet for, end at anskaffe dig Pokémon GO!-appen fra enten App Store eller Google Play. Den skal du alligevel bruge til en af de marketingideer, vi kommer tilbage til om lidt.

Hvis du har et Pokéstop i nærheden

Et Pokéstop er et sted, hvor spillerne kan hente forskellige mere eller mindre livsnødvendige ting til deres Pokémons, samt diverse virtuelle remedier de kan bruge i spillet. Har du et eller flere af disse stops i nærheden, er du sikret ekstra trafik lige forbi din hoveddør.

Oftest er Pokéstops placeret i nærheden af offentlige bygninger som museer, ved parker og nogle gange også i nærheden af en større koncentration af butikker. Så kan du ikke finde et Pokéstop i umiddelbar nærhed af din forretning, er det gode steder at lede efter dem.

pokemon-go-markefsforing

Lok Pokémons og dermed spillere til med et Lure module

Har du et Pokéstop lige i nærheden, har du mulighed for at kaste nogle såkaldte Lure modules på stedet. Det er nogle virtuelle anordninger, der lokker Pokémons og dermed spillere til.

Du køber Lure modules i den indbyggede butik i app’en. De koster 5-10 kroner pr. styk, alt efter hvor mange du køber på en gang. Hvert Lure module holder i en halv times tid. Køb f.eks. fire stykker og annoncér på Facebook og andre steder – samt ved at sætte en plakat i vinduet – og kast dem så hen over en periode på et par timers tid.

Det skal nok lokke spillere til og dem der ikke har set annoncen, men tilfældigvis er i nærheden, skal nok også komme hen til din event. For når du kaster et Lure module, får alle spillere i nærheden det at vide, og så kommer de valfartende til for at se, om de kan fange nogle Pokémons.

Det rigtigt interessante for spillerne er, at jo flere spillere du kan få til at stimle sammen, jo mere sjældne Pokémons dukker der op. Så spillerne har alt mulig grund til at komme rendende.

Top det op med et godt tilbud til alle Pokémon GO!-spillere og sæt eventuelt en præmie på højkant, der vindes af den spiller, der kan fange flest Pokémons i løbet af de to timer. Det kræver ganske vist, at du eller en af dine medarbejdere holder øje med spillerne, men det gør det endnu mere interessant for spillerne at blive hængende.

Hvis du har et Gym i nærheden

Har du et Pokémon Gym i nærheden, kan du udnytte den evindelige rivalisering mellem det gule, blå og røde hold i Pokémon-verdenen. Hver spiller vælger en holdfarve at kæmpe for og holdene kan så mødes og kæmpe om, hvem der ”har” Gym’et.

Fra app’en kan du følge med i, hvilken holdfarve der har overtaget Gym’et for tiden og kan så f.eks. give rabat på alle eller bestemte varer, til medlemmer af det pågældende hold. Det kan også være, du har en eller anden form for give-away, du kan kaste efter dem.

Ligger Gym’et i umiddelbar nærhed af din butik eller café, kan du også sætte en tavle op i vinduet og offentliggøre dagens mesterhold hver dag ved åbningstid eller f.eks. til frokost. Så er alle Pokémon-spllere, der kommer forbi din forretning, klar over at de får en særlig fordel hos jer.

Endelig kan du selvfølgelig også udfordre andre Pokémon GO!-spillere til at komme og kæmpe på ”jeres” Gym. Det kræver naturligvis, at I afsætter en medarbejder til at spille Pokémon GO! Det koster løn og arbejdstid, så I skal helst kunne se eller forvente en virkelig stor forøgelse af omsætningen fra Pokémon-spillere, for at det kan betale sig.

Jeg har ingen Pokémon-lokationer i nærheden

Har du ingen Pokémon-lokationer i nærheden, er det selvfølgelig lidt svært at bruge de trick, vi har givet dig her. Men hold øje med firmaet bag Pokémon GO! Fra tid til anden åbner de op for, at man kan anmode om at få nye Pokéstops. Lige nu er der lukket for anmodninger, men med den popularitet spillet har fået, må man forvente, at der bliver lukket op for det igen på et senere tidspunkt.

Et andet logisk træk ville være at åbne op for betalte Pokéstops. Markedet er der for det. For der er mange der har spottet de muligheder, Pokémon GO! giver for at tiltrække nye kunder, der kommer gående forbi ens forretning i deres jagt på Pokémons.

Vil du have hjælp til din Pokémon GO! markedsføring

Vil du have flere ideer til Pokémon GO!-aktiviteter eller har du brug for f.eks. et skilt, en plakat eller nogle bannere i forbindelse med jeres aktiviteter, så giv os et kald, en mail eller brug kontaktformularen her på siden. Vi kan levere alt i bannere, plakater, flag med videre, ligesom vi kan udarbejde løbesedler og sætte Facebook-annoncer op for jer.

For ud over at være et digitalt bureau, kan byroco også håndtere traditionelle trykkeri- og designopgaver. Så få en byroco-oplevelse med din næste Pokémon GO!-aktivitet.