Skal vi kontakte dig? Vi vil altid gerne snakke med dig!
Ring 719 99 719

Webbureau der virker!

Webudvikling kræver omtanke og en digital strategi. Først når den er på plads, er du sikker på, at jeres webløsninger skaber værdi for brugerne.

Før jeres firma går i gang med at udvikle en webløsning – f.eks. jeres hjemmeside – er det vigtigt at have en digital strategi. Ikke kun for hjemmesiden, men for alle de digitale løsninger, jeres firma tilbyder. Derved sikrer du, at der er en fælles rød tråd på tværs af de løsninger, hvor I står som afsender.

Hvad er digital strategi?

Digital strategi handler om digital værdiskabelse. En effektiv digital strategi handler om, hvordan du brander din virksomhed på internettet og tilhørende digitale platforme og hvordan du gør de produkter eller tjenester som jeres virksomhed udbyder, stærkere gennem en aktiv online tilstedeværelse.

Jeres digitale tilstedeværelse skal kort sagt tilføre ekstra værdi til jeres kunders oplevelse af jer, uanset om jeres firma leverer digitale tjenesteydelser eller har en fysisk butik, som I gerne vil have kunderne hen i. Det er med andre ord ikke nok at bruge jeres hjemmeside som en trykt brochure, der bare fortæller, hvad I kan.

I stedet skal I vise eller bevise jeres værdi online, f.eks. gennem online kundeservice, rådgivning, eller noget andet, der giver øjeblikkelig værdi for kommende og nuværende kunder. De skal kort sagt kunne opleve online, hvordan det er at handle eller samarbejde med jer IRL!

Det er en langsigtet investering, der skal kaste penge af sig i mange år fremover og som omfatter alt lige fra overordnet design over indhold og digital værdikæde til hvordan I vedligeholder og løbende videreudvikler jeres webløsning i årene fremefter.

Hvordan passer løsningen ind i jeres digitale strategi?

Når først den overordnede digitale strategi er på plads, kan I gå i gang med at se nærmere på, hvordan den enkelte webløsning passer ind i jeres digitale strategi og lægge en plan for, hvordan webløsningen skal bidrage aktivt til den.

Først når det er på plads, er I klar til at gå i gang med selve udviklingen af løsningen.

Skab den rigtige digitale oplevelse for målgruppen

Hvilken oplevelse skal brugeren have, når han eller hun besøger jeres webløsning?

  • Hvordan bidrager løsningen til jeres digitale strategi?
  • Hvem er målgruppen?
  • Hvilken brugervenlighed forventer de?
  • Hvordan skal designet være?
  • Hvilket indhold skal webløsningen tilbyde?
  • Hvordan skal informationsarkitekturen opbygges, så brugeren sikres det bedste overblik?
  • Hvilken navigationsmuligheder skal der være?
  • Hvilke interaktionsmuligheder skal brugeren have?

Svaret på disse spørgsmål definerer selve løsningen, dens design og indhold. Nu har I det fulde overblik over løsningen og hvordan den relaterer til jeres digitale strategi. Så nu er I klar til at begynde udviklingen af hvert enkelt element i løsningen.